Sider

fredag 9. november 2012

Fredagsbiffen


Go`helg biff fra Kiwi

Når Kiwi setter opp et sånn tilbud som dette, blir det luksus middag uten at det koster skjorta!
16.90,- pr biff. Det er billig!




 Biff er det enkleste måltidet om en skal lage middag som ser ut til å være vanskelig å lage.
Så spørs det jo ka tilbehør en liker og vil ha ved siden av den saftige biffen.
Her kan du velge mellom alt du liker!
Vi pleier å ha potetbåter steikt i ovnen og så må jo eg ha litt sopp og sånn ved siden av.
så bruker vi bèarnaise saus.


Men eg kan anbefale mangen ting for å variere.
Fløtegratinerte poteter, kokt potet og bakt potet (bakt potet har eg prøvd å lage heime uten hell flere ganger, men på restaurant er det digg!)
Grønsaker og saus og er det mye å velge i! Peppersaus er og alltid en vinner, men siden det var pepperbiff i dag syns vi det blir litt mye pepper om det skulle bli pepper saus til!

Det ser digg ut!

Og det smaker digg!

  • 150-200g biff pr pers. (Kiwi tilbudet er 150g og eg blei mett)
  • poteter
  • saus
  • grønsaker


Det er ikkje mye å si om kordan en lager dette, det lager seg omtrent sjøl.

Eg pleier å hive potetene i steikeovn i 30min og da lager eg samtidig klar grønsaker og saus.
Biffen lager eg når potetene har 5min igjen.

Biffen steikes i varm steikepanne ca 2 min på kvar side. Eller la dei ligge til det pipler litt blod ut på oversiden, snu biffen la den steike til det pipler blod og da er den medium steikt.
Steiker du for lenge blir den seig!

Lykke til og god middag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar