Sider

mandag 5. november 2012

Treningsblogg, dette kan bli spennende!

Treningsblogg er så i vinden for tiden

Eg har lagt merke til nå når eg har satt meg inn i denne jungelen over blogger vi har på internetten, at treningsblogger er i vinden!
De har mange lesere og folk kommenterer, så koffor ikkje prøve?

Blodsmak i kjeften

Jo det skal eg fortelle deg at en god grunn til å ikkje stelle i stand en treningsblogg er det at når du har en treningsblogg må du trene! :s 
Så eg heiv på meg joggeskona som var plassert innerst inne i skapet i lag med klær eg ikkje bruker og ikkje har fått meg til å gi til fretex enda..
Og der har dei logge godt lenge! Så var det å sette på den lite brukte Endomondo appen min og ut å springe..

Lite brukt app

Endomondoen er så lite i bruk at gps`en ikkje greide å holde følge og viste at eg hadde jogga dobbelt så langt som faktisk stemte, i tillegg viste den snitt fart på 17km/t som sikkert minst må vere tre ganger for fort :p


Noke er gale

Så nå begynner eg å lure på ka som skjer... 
En mann med tre sifra tall på vekta og nyter livets goder til det fulle! ( Livets goder : sofa, avslapping, godt øl, rolige dager, ingen stress osv. )
No er det noke gale! Eg har begynt å blogge, eg kan ikkje sei eg har begynt å trene men eg har trent for første gang siden ungdomsskulen. 
Eg mistenker det at det begynner å gå opp for meg at det bare er snakk om dager før eg er 25 år gammel. 
Så er det i underkant av et år til det skal tas bilde av meg i finstasen som skal henge på veggen i for resten av livet. 
Nei eg vet ikkje.

Treningsprogram

Eg ser det at de som blogger om trening og sånn, de snakker om treningsprogram og timevis av treningsøkter for uka .. Det er ting som får meg skremt fra hele greia.
Så treningsprogram er ikkje helt for meg enda, isåfall må det være treningsprogram for dummies eller noe i den dur.
Eg trur heller eg trenger et motivasjonsprogram å følge om det skal bli noe treningsblogg!
Men målet vil være no som det var når eg gikk på lavkarbo, å komme ned på vekta eg hadde før eg slutta å røyke (uten å begynne å røyke igjen)

Her tar eg veldig gladelig i mot tips til motivasjon i kommentarfeltet ;) 

Ønsker meg sjøl lykke til for det trenger eg om eg ikkje skal gi opp allerede i dag..

3 kommentarer:

  1. Veke 45:
    Dag 1: Rolig jogg i 15 min. Så rolig at du klare å jogge heile tiden uten å stoppe.

    Dag 2: Intervall. (2 minutt med "høg" fart. så går du i 1 minutt) X 4.

    Veke 46:
    Dag 1: Rolig jogg i 20 min. Så rolig at du klare å jogge heile tiden uten å stoppe.

    Dag 2: Intervall. (2 minutt og 30 sekund med "høg" fart. så går du i 1 minutt) X 4.

    Veke 47:
    Dag 1: Rolig jogg i 25 min. Så rolig at du klare å jogge heile tiden uten å stoppe.

    Dag 2: Intervall. (3 minutt med "høg" fart. så går du i 1 minutt) X 4.


    Begynn i måro, så tar du neste dag 2 på fredag :) Hihi

    SvarSlett
    Svar
    1. Kaller du det motivasjon ? :P
      Eg skal prøve! Vist det går bra, kanskje du får deg ein å trenings-kompis :p

      Slett
  2. Hello! it´s me again! The ultimate RIIIIIMMMMEEERRR!

    When training you need to do a good bereining! how much fat you get rid of? 1kilo? 2kilo? 3? you have to decide, who wanna I BE? You wanna be Joseph R. Gannascoli or Brad Pit eating broccoli? That´s the question you have to ANSWER before you sit down and knitting the dorthe-genser!

    If you decide to ignore this training-motivation, then you are allowed to eat burger at the ESSO-station

    BOOOOOOOMMMM

    SvarSlett